بورسیه تحصیلی

معرفی بورسیه های تحصیلی

بورسیه تحصیلی

معرفی بورسیه های تحصیلی

معرفی بورسیه های تحصیلی

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هزینه زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا در شهر های کوچک پایین تر از شهر های بزرگ هست و البته شانس یافتن کار هم در شهر های کوچک تر کمتر خواهد بود. در صورتی که هزینه تحصیل در کانادا را حتی بدون بورسیه می‌توانید تامین کنید، فرصت های شغلی دانشجویی در این کشور پهناور بسیار زیاد است و شما می‌توانید هزینه  زندگی دانشجویی خود را در حین تحصیل با کار پاره وقت تامین کنید. البته توصیه می‌کنیم که حداقل برای سال اول به اندازه هزینه تحصیل و هزینه زندگی بودجه در نظر بگیرید. هزینه تحصیل در کانادا به همراه هزینه زندگی در کانادا برای سال اول میانگین حدود ۲۶,۰۰۰ دلار کانادا خواهد بود.

  • هزینه زندگی بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار در ماه
  • شهریه بین ۱۲۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ در سال

قیمت حدودی موارد ضروری در کانادا

 

مورد قیمت
شیر ۲ دلار
تخم مرغ ( ۱۰ تا) ۳ دلار
سیب زمینی ۱ دلار
خورد و خوراک ۱ نفر در یک ماه ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار
۱ لیتر بنزین ۱.۲ تا ۱.۴ دلار
۱ ماه موبایل ۲۰ تا ۵۰ دلار
۱ ماه اینترنت ۴۰ تا ۶۰ دلار
اجاره اتاق در شهرهای بزرگ کانادا در ماه ۴۵۰ تا ۶۰۰ دلار
اجاره اتاق در شهر های کوچک کانادا در ماه ۲۵۰ تا ۴۰۰ دلار
اجاره آپارتمان تکخوابه در شهرهای بزرگ کانادا در ماه ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار
اجاره آپارتمان تکخوابه در شهرهای کوچک کانادا در ماه ۶۰۰ تا ۹۰۰ دلار
هزینه حمل و نقل عمومی در کانادا در ماه ۷۰ تا ۹۰ دلار
یک وعده غذا در رستوران معمولی در کانادا ۱۰ تا ۲۰ دلار
بیمه درمانی در هر ماه ۸۰ تا ۱۰۰ دلار
  • milad ja
  • ۰
  • ۰

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان چقدر است؟

تحصیل در رشته پزشکی در کشور آلمان در تمامی ایالات (به جز ایالت ورتمبرگ) تقریبا رایگان بوده و تنها هزینه ی ترم را که شامل هزینه ی پذیرش و ثبت نام می باشد را بایستی پرداخت کرد که معمولا بیشتر از 250 یورو در هر ترم نمی‌باشد. البته باید توجه داشت ک این هزینه اندک تنها شامل دانشگاه‌ای دولتی آلمان بوده و دانشگاه‌های خصوصی هزینه های به مراتب بیشتری را دریافت کرده و شهریه تحصیلی ویژه ای را به دانشجو بار می‌کنند.

در مورد دانشگاه های واقع در ایالت ورتمبرگ نیز باید توجه داشت که هزینه ها برای دانشجویان غیراروپایی اکنون اجباری شده و بدین معناست ک دانشجویان غیراروپایی باید هزینه ای معادل 3.000 یورو در هر ترم بپردازند.

بورسیه پزشکی در آلمان

به طور کلی بایستی توجه داشت که برای رشته‌های علوم پزشکی بورسیه‌ ها و فاندهای تحصیلی کمتری در مقایسه با سایر رشته‌ها (مثلا حوزه فنی و مهندسی) ارائه می‌شود و از این جهت، کار متقاضیان برای پذیرش بورسیه‌های ارائه شده در علوم پزشکی دشوارتر است. با این وجود اما بورسیه هایی نیز برای دانشجویان پزشکی اائه می‌شود که از جمله آنها می‌توان به بوررسیه های پزشکی دانشگاه هامبورگ اشاره داشت که تا 1.500 یورو در ماه می‌تواند ارزش داشته باشد.

همچنین موسسات و بنیادهای گوناگونی نیز به عنوان ارائه دهنده کمک هزینه‌های تحصیلی به دانشجویان مشغول به تحصیل در آلمان وجود دارند که بسیاری از دانشجویان علوم پزشکی را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهند. از جمله این نهادها می‌توان به انجمن فردریش ابرت و موسسه ماکس پلانک اشاره داشت. برای بهره‌مندی از بورسیه‌های این موسسات، بایستی وب‌سایت آنها را به طور مداوم چک کرده و بعد از ارائه پوزیشن، درخواست پذیرش خود را ارسال نمود.

  • milad ja
  • ۰
  • ۰

آزمون LSAT و معرفی کامل این آزمون ، ساختار آزمون LSAT ، هزینه شرکت در آزمون LSAT و نحوه ثبت نام در آزمون LSAT

آزمون اجرایی حقوق یا همان آزمون LSAT یک آزمون طراحی شده استاندارد به منظور بررسی استعداد فرد برای تحصیل در رشته حقوق است. این آزمون خود یک بخش کامل از فرآیند پذیرش در این رشته در آمریکا و کانادا و امتیازی جهت دریافت بورسیه تحصیلی از سایر کشورها است. به واقع گذراندن این آزمون برای دانشکده های حقوق که در آمریکا و  کانادا واقع شده اند، الزامی می باشد.

آزمون LSAT در سال ١٩۴٨ به عنوان یک روش استاندارد برای گزینش کاندیداهای متقاضی ورود به دانشکده های حقوق در آمریکای شمالی شناخته شد. این آزمون قبلا ۴ دفعه در سال برگزار می شد و از ابتدای سال ٢٠١٨، ۶دفعه در سال برگزار می شود؛ در ماه های:
ژانویه، مارس، ژوئن، جولای، سپتامبر و نوامبر

شورای پذیرش دانشکده حقوق (LSAC) مرجع رسمی برگزاری آزمون LSAT است

ساختار آزمون LSAT:

این آزمون برای سنجش مهارت های کلیدی مورد نیاز در دانشکده های حقوق طراحی شده است و مجموعه به مدت سه ساعت و نیم به طول می انجامد. بخش های مختلف این آزمون به شرح زیر هستند:

  • استدلال منطقی: ٣۵ دقیقه و تعداد سوال ٢۴-٢۶
  •  تفکر تحلیلی (بازی هوش و منطق): ٣۵ دقیقه و تعداد سوال ٢٢-٢۴
  •  درک مطلب: ٣۵دقیقه و تعداد سوال ٢۶-٢٨
  •  بخش آزمایشی: ٣۵ دقیقه و تعداد سوال ٢٢ تا ٢٨
  • بخش نوشتاری (رایتینگ): ٣۵دقیقه

استدلال منطقی:

این بخش که خود از دو قسمت تشکیل شده است، بخش بسیار مهمی از آزمون بوده و طراحی شده اند تا مهارت کاندیداها برای تحلیل استدلالات را بسنجند. هر قسمت از بخش استدلال منطقی بین ٢۴ تا ٢۶سوال دارد. قسمت نخست با یک استدلال کوتاه یا یک سری از حقایق آغاز می شود. در قسمت دیگرِ بخش تفکر منطقی لازم است تا نکات نهفته، نتایج دیگر، اشتباهات یا مسائل منطقی از قلم افتاده ،استدلالات موازی یا ادعاهایی که می تواند استدلال را قوی یا ضعیف کند، شناسایی شده و یادداشت شوند. بخش استدلال منطقی ۵٠ درصد کل نمره را شامل می شود.
توجه داشته باشید که در این بخش آنچه حائز اهمیت است، استدلال فلسفی و منطقی متقاضیان در ارتباط با یکسری از فروض است و تفکر محاسباتی و ذهن ریاضی در آن جایگاهی ندارد.

  • milad ja
  • ۰
  • ۰

WES

نکاتی پیرامون ارزشیابی مدارک توسط WES

  • در صورتی که شما برای ادامه تحصیل در آمریکا و کانادا مدارک خود را ارزیابی می کنید، پکیج مورد نیاز شما Course by Course with GPA & course-levels خواهد بود که طی آن همه نمره های دروسی که گذرانده اید (تک تک واحدهای درسی)، بر مبنای نمره از صفر تا چهار که سیستم درجه بندی GPA آمریکایی یا کانادایی می باشد، محاسبه و معدل گیری می‌شود. همچنین شما می‌توانید با استفاده از ابزار رایگان iGPA Calculator در سایت WES نسبت به تبدیل نمرات خود به GPA استفاده نمایید.
  • در صورتی که برای مهاجرت و کار اقدام می نمایید، گزینه مورد نیاز شما Document-by-Document Evaluation خواهد بود که نمونه ای از آن را می توانید در  اینجا ببینید.
  • این موسسه مدارک شما را مورد ارزشیابی قرار می دهد و نتیجه را ثبت نموده و بر اساس درخواست شما آن را برای دانشگاه ها، موسسات یا سفارت ارسال می کند.
  • چنانچه با استفاده از فرم ثبت سفارش زیر نسبت به پرداخت هزینه ارزشیابی مدارک تحصیلی WES اقدام نمودید پس از انجام سفارش پرداخت هزینه WES یک کد 7 رقمی با نام Reference Number توسط تهران پرداخت برای شما ارسال می شود که می توانید آن را برای انجام مراحل بعدی مورد استفاده قرار دهید.
WES مدارک دریافت شده را به شما باز نخواهد گرداند لذا هرگز نباید اصل مدارک را برای این موسسه ارسال نمایید.
با توجه به تجربه ما در پرداخت WES در حین انجام مراحل و ورود اطلاعات به هیچ وجه روش پرداخت با مانی اوردر (Money Order) یا چک را که هر دو روش های Offline Payment هستند را انتخاب ننموده و تنها روش Online Payment را انتخاب کنید که قابل انجام با مستر کارت و ویزا کارت می باشد. علت این امر محدودیت ها و مشکلات زیادی است که سایر روش های غیر آنلاین یا به عبارت بهتر روش های پرداخت آفلاین برای متقاضیان ایرانی وجود دارد. از جمله این محدودیت ها زمان و هزینه بیشتر در روش های آفلاین پرداخت در مقایسه با روش های آنلاین پرداخت می باشد. در صورت انتخاب گزینه Money Order یا چک و بروز مشکل، شما می بایست یک اکانت جدید ایجاد کرده و همه مراحل را مجددا طی نمایید تا این بار بتوانید روش Online Payment را انتخاب کنید و به مراتب ساده تر، ارزان تر و سریع تر پرداخت خود را با استفاده از ویزا کارت یا مستر کارت به انجام رسانید.
  • milad ja
  • ۰
  • ۰

چه زمانی برای مکاتبه با اساتید بهتر است؟

اواخر تابستان مکاتبات را انجام دهید که در اینصورت یک ماه تا سه ماه به طول خواهد انجامید تا پاسخی دریافت کنید. اگر استاد مذکور پاسخی نفرستادند، مجددا برای او ایمیل ارسال کنید. دقت کنید که در هر دپارتمان به یک نفر بیشتر ایمیل نزده باشید! نهایتا حدود بازه مهر و آبان ماه باید درگیر امتحانات زبان و جی ار ای (اگر لازم است) شوید و به تدریج  فرم‌های پذیرش را پر کنید.


مهلت‌ها از اواخر آبان شروع می‌شوند و پایان اصلی آن‌ها در آذر و دی ماه هستند سه نکته زیر را فراموش نکنید:
۱.به تعداد زیاد درخواست اپلای دهید.
۲.ارتباط با اساتید را حفظ کنید.
۳.به کشورهای مختلف اپلای کنید.

تعداد دانشگاه‌هایی که اپلای می‌کنید باید نزدیک ۱۰به  الی بیشتر باشد و تاکید داریم که به تعداد زیاد اپلای کنید تا شانس پذرش شما بیشتر شود.

صرفه جویی نکنید چون ممکن است فاند بالایی را از دست بدهید!

 چه ساعتی برای ایمیل زدن بهتر است؟

معمولا اساتید هنگام صبح به چک کردن ایمیل خود می‌پردازند، پس زمانی ایمیل ارسال کنید که وقتی استاد حوالی ساعت ۸ تا ۹ صبح به جعبه نامه های خود در ایمیلش رجوع می‌کند، ایمیل شما جز ایمیل‌های ابتدایی باشد.

 چه مدارکی برای اپلای لازم داریم؟

  1.  CV, resume
  2. انگیزه نامه (SOP)
  3. توصیه نامه
  4. ریزنمرات و ...
  5. مدارک زبان
  • milad ja
  • ۰
  • ۰

معرفی دانشگاه کمبریج ، شرایط تحصیل در دانشگاه کمبریج انگلستان ، رشته های موجود در دانشگاه کمبریج انگلستان

آرزوی آن روزی که شنل بلند به تن کرد و کلاه‌های چهار گوشه را به هوا بر تاپ کرد، جز جدا نشدنی زندگی یک دانشجو است. اما برخی از دانشجوها علاوه بر این، ترجیح می‌دهند تا مهر یک دانشگاه معتبر و مطرح هم در انتهای مدرک فارغ‌التحصیلیشان بخورد. دانشگاه کمبریج دقیقا از همین دسته است که بسیاری دوست دارند جزئی از آن باشند.

در بین رتبه‌بندی اکثر دانشجویان دانشگاه کمبریج همیشه به چشم می‌خورد. دانشگاهی که بسیاری آرزوی تحصیل در آن را دارند و به آن به چشم یک رویای بزرگ نگاه می‌کنند.

رقابت سرسختانه‌ای مابین تحصیل در دو دانشگاه کمبریج و آکسفورد وجود دارد. این دو از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های انگلستان به شمار می‌آیند که افراد شهیری در آنها درس خوانده‌اند. در ادامه این مطلب نگاهی به دانشگاه کمبریج می‌اندازیم.

کمبریج؛ دانشگاه باستانی

برای شناخت این دانشگاه باید به سال 1209 میلادی بازگردیم که پایه‌های اولیه کمبریج بنا گذاشته شد. زمان مشخص کرد که ساخت این مکان تا چه اندازه به توسعه علم و معرفی بزرگان اندیشمند به جهان موفق بوده است. این مسیر از گذشته تا به امروز با شعار “دستاورد ما در اینجا فراگیری معرفت و دانسته‌های ارزشمند است” همچنان ادامه دارد.

کمبریج در طول زمان فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده است. روزگاری که هنری سوم اجازه تربیت اعضای خود و اعطای امتیازاتی را داد و مهم‌تر آن‌که فقط آقایان اجازه تحصیل در آن را داشتند. شاید باید در این نکته بیشتر تامل کرد.

در سال 1869 امیلی دیویس اولین کالج بانوان را به نام “گیرتن” تاسیس کرد و در سال 1872 دانشکده نون‌هام تشکیل شد. این روند ادامه‌دار شد و در سال‌های بعدی کالج‌های دیگر مخصوص خانم‌ها احداث شد.

جایگاه متمایز کمبریج میان برترین دانشگاه‌های جهان

کمبریج همواره به عنوان دانشگاهی مطرح بوده که رقابتی شدید با سایر موسسات آموزش عالی برای قرار گرفتن در جمع 10 دانشگاه برتر جهان دارد. در آخرین رتبه‌بندی موسسه QS در سال 2020، کمبریج با توجه به ملاک‌های بررسی شهرت دانشگاه، ارزیابی کارفرمایان، نسبت اعضای هیئت علمی بین‌المللی، نسبت دانشجویان بین‌المللی، میزان استنادات به ازای هر عضو هیئت علمی و نسبت اعضای هیئت علمی به دانشجو، در جایگاه هفتم قرار گرفته است.

 

 

کمبریج دانشگاهی با طیف وسیعی از رشته‌های تحصیلی

این دانشگاه مجموعه‌ای از مدارس، دانشکده‌ها، گروه‌ها و دانشکده‌ها می‌باشد. هر دانشکده طبق آیین نامه‌های خاص خود اداره می‌شود. اما در کل، قوانین کل دانشگاه کمبریج یکسان است.

دانشکده‌ها

دانشجویان در یکی از 31 دانشکده خودمختار دانشگاه زندگی خود را می‌گذرانند، غذا می‌خورند و به معاشرت با یکدیگر می‌پردازند. دانش آموختگان پس از پایان دوره، مدرکی دریافت می‌کنند که به‌عنوان یکی از بهترین مدل‌های آموزش در جهان به دانشجویان دوره کارشناسی داده می‌شود.

هر کالج رویه‌های داخلی خود را دارد. هر دانشکده مطابق با آیین نامه‌های خود، دانشجویان مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی خود را انتخاب می‌کند.

منبع وب سایت بورسیه پلاس مقاله معرفی دانشگاه کمبریج

  • milad ja
  • ۰
  • ۰

بورسیه ترکیه

بورسیه ترکیه

بورسیه تحصیلی ترکیه، یک برنامه بورسیه بین‌المللی است که از طرف دولت ترکیه اهدا می‌شود. بورسیه اهدایی در این برنامه، برای دانش آموزان و دانشجویان مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری برای دوره تحصیلات تکمیلی می‌باشد. هدف این بورسیه، ارتقا فهم متقابل با کشورهای دیگر و همکاری در دانش جهانی با رویکرد مردم محوری است. برنامه بورسیه تحصیلات تکمیلی ترکیه شامل: بورسیه تحصیلی علم و فناوری علی کوشچو و بورسیه تحصیلی علوم اجتماعی ایبنی هالدون می‌شود.

علاقه‌مندان می‌بایست از واجد شرایط بودن خود جهت درخواست برنامه بورسیه، اطمینان حاصل کنند و همچنین مطمئن باشند که تمامی مدارک کامل شده خود را برای ثبت درخواست بورسیه ترکیه دارند. لازم به ذکر است، سن علاقه‌مندان، بسیار حایز اهمیت می‌باشد.
کشور ترکیه هر ساله این بورسیه را در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به تمام کشورها به جز اتباع ترکیه اهدا می‌کند. برای درخواست‌های برنامه مقطع لیسانس، کسب 70 درصد امتیاز لازم است. برای درخواست برنامه مقطع فوق لیسانس و دکتری، کسب 75 درصد امتیاز اجباری می‌باشد. برنامه‌های کالج‌های پزشکی نیازمند کسب 90 درصد امتیاز است. اگر فرد درخواست کننده شهروند ترکیه باشد یا قبلا شهروند آن بوده باشد، نمی‌تواند برای این برنامه اقدام کند. دانشجویانی که در ترکیه تحصیل می‌کنند، نمی‌توانند برای این بورسیه اقدام نمایند. دانشجویان انتخاب شده می‌بایست مدارکشان را هر زمان خواسته شد، نشان دهند.

دولت ترکیه تامین کننده هزینه‌های بورسیه تحصیلی

این برنامه بورسیه همانند بورسیه‌های سایر نقاط جهان شامل تامین تمامی هزینه‌های دانشجویان منتخب می‌شود که دولت ترکیه تامین کننده هزینه تحصیل و زندگی افراد منتخب است. البته نه تنها دولت پشتیبانی مالی را فراهم می‌کند بلکه با ارائه برنامه‌هایی اطمینان دانشجویان را برای آینده مد نظر قرار می‌دهد.

همان‌طور که اشاره شد، ترکیه تامین کننده تمام هزینه‌های تحصیلی است که به صورت اقساط به دانشجویان پرداخت می‌شود. کمک هزینه مسکن و بیمه درمانی، مسافرت (بلیط رفت و برگشت) و ویزا ازجمله این کمک‌های مالی است.

ترکیه همچنین مشتاق است که در طول این دوره تحصیلی به دانشجویان شایسته پاداش هم دهد که این شانس منحصربه‌فردی را برای بورسیه دوباره در بهترین دانشگاه‌های این کشور ایجاد می‌کند.

مهم‌ترین مزایای این راتبه

  • اسکان رایگان: اقامت دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه‌ها کاملا رایگان است. البته کسانی که تمایل به اقامت در مکان دیگری جز خوابگاه را دارند، باید هزینه را از جیب خود پرداخت نمایند.
  • عدم پرداخت شهریه: افراد پذیرفته شده در این بورسیه هیچ‌گونه شهریه‌ای به دانشگاه پرداخت نخواهند کرد.
  • بیمه درمانی: از زمانی که تحصیل دانشجو در ترکیه شروع شود، تمامی هزینه‌های درمانی وی تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار می‌گیرد. این مورد را می‌توانید جز یکی از مهم‌ترین خدمات تحصیل در این کشور لحاظ کنید.
  • هزینه سفر: بلیط ورود یا خروج دانشجو از ترکیه بر عهده دولت این کشور است. چنانچه دانشجو خودش بلیط را تهیه نماید؛ مبلغ به حساب آن استرداد می‌شود.

منبع سایت بورسیه پلاس: مقاله بورسیه ترکیه

  • milad ja