بورسیه تحصیلی

معرفی بورسیه های تحصیلی

بورسیه تحصیلی

معرفی بورسیه های تحصیلی

معرفی بورسیه های تحصیلی

  • ۰
  • ۰

رشته های محبوب دانشجویان بین المللی کشور ترکیه

دانشجویان بین المللی معمولا برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی، کشاورزی، گردشگری و گرایش های مختلف رشته های مهندسی، کشور ترکیه را انتخاب می کنند؛ در واقع این رشته ها جزء محبوبترین ها در میان دانشجویان بین المللی هستند.

شرایط زندگی و امنیت در کشور ترکیه برای دانشجویان بین المللی

کشور ترکیه محل امنی برای دانشجویان بین المللی فارغ از سن و جنسیت هست و شاید همین امر باعث رشد و افزایش نرخ سالانه حضور دانشجویان بین المللی در این کشور شده است. با توجه به آخرین آمار از سال 2020 بالای 150 هزار دانشجوی بین المللی در کشور ترکیه مشغول به تحصیل هستند که دانشجویان ایرانی از نظر تعداد بعد از دانشجویان کشورهای سوریه، آذربایجان و ترکمنستان در رده ی چهارم قرار دارد.

مردم ترکیه عموما خون گرم هستند و رفتار های نژادپرستانه در بین مردم این کشور عموما به ندرت وجود دارد؛ به ویژه به دلیل نزدیکی جغرافیایی و دینی که با ایرانی ها احساس می کنند، همیشه به ایرانی ها به چشمِ ملتِ دوست و برادر نگاه می کنند و قشر آکادمیک که از لحاظ فرهنگی در رده ی بالاتری قرار دارند، احترام زیادی برای تاریخ و فرهنگ کشور ایران قائل هستند. اکثریت مردم ترکیه دانشجویان بین المللی رو مورد احترام قرار می دهند، بطوری که همیشه در مسیر راهنمایی و کمک به این قشر از دانشجویان بوده اند.

همچنین سازمان هایی تحت عنوان سازمانِ حمایت از دانشجویان در کشور ترکیه در حال فعالیت هستند که همه ساله به حدود 7,000 الی 9,000 نفر از دانشجویان خارجی، برای ادامه تحصیل در کشور ترکیه، بورس کامل اهدا می کنند.

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه

برای مهاجرت به این کشور و تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه، در ابتدا رشته ی انتخابی و بعد از آن دانشگاه مورد نظر تعیین کننده این است که باید زبان انگلیسی بلد باشید یا زبان ترکی. اما بطور کلی برای تحصیل در دوره های آموزشی که به زبان ترکی ارائه می شوند، داشتن مدرک زبان ترکی یا همان تومر (TOMER) و برای تحصیل در دوره های آموزشی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند، داشتن مدرک تافل (TOEFL) الزامی است.

دانشجویان بین المللی می توانند بعد از اخذ پذیرش و قبولی در آزمون یوس و ثبت نام در دانشگاه در مقطع کارشناسی، شروع به گذراندن دوره آموزش زبان ترکی نمایند و یا مدرک بین المللی تافل ارائه کنند. بورسیه ترکیه 2022

پیرو دستور وزارت آموزش عالی کشور ترکیه، ارائه ی مدرک آیلتس برای اغلب دانشگاه های این کشور مورد قبول نیست و دارا بودن مدرک تافل نسبت به مدرک آیلتس ارجعیت دارد.

افرادی که قصد گذراندن دوره های زبان ترکی و یا زبان انگلیسی در کشور ترکیه را دارند، می توانند پس از ثبت نام در مراکز آموزشی معتبر، از اداره ی مهاجرت برای طول مدت تحصیل خود، درخواست ویزای دانشجویی نمایند.

  • ۰۰/۱۰/۲۷
  • milad ja

بورسیه ترکیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی