بورسیه تحصیلی

معرفی بورسیه های تحصیلی

بورسیه تحصیلی

معرفی بورسیه های تحصیلی

معرفی بورسیه های تحصیلی

  • ۰
  • ۰

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان چقدر است؟

تحصیل در رشته پزشکی در کشور آلمان در تمامی ایالات (به جز ایالت ورتمبرگ) تقریبا رایگان بوده و تنها هزینه ی ترم را که شامل هزینه ی پذیرش و ثبت نام می باشد را بایستی پرداخت کرد که معمولا بیشتر از 250 یورو در هر ترم نمی‌باشد. البته باید توجه داشت ک این هزینه اندک تنها شامل دانشگاه‌ای دولتی آلمان بوده و دانشگاه‌های خصوصی هزینه های به مراتب بیشتری را دریافت کرده و شهریه تحصیلی ویژه ای را به دانشجو بار می‌کنند.

در مورد دانشگاه های واقع در ایالت ورتمبرگ نیز باید توجه داشت که هزینه ها برای دانشجویان غیراروپایی اکنون اجباری شده و بدین معناست ک دانشجویان غیراروپایی باید هزینه ای معادل 3.000 یورو در هر ترم بپردازند.

بورسیه پزشکی در آلمان

به طور کلی بایستی توجه داشت که برای رشته‌های علوم پزشکی بورسیه‌ ها و فاندهای تحصیلی کمتری در مقایسه با سایر رشته‌ها (مثلا حوزه فنی و مهندسی) ارائه می‌شود و از این جهت، کار متقاضیان برای پذیرش بورسیه‌های ارائه شده در علوم پزشکی دشوارتر است. با این وجود اما بورسیه هایی نیز برای دانشجویان پزشکی اائه می‌شود که از جمله آنها می‌توان به بوررسیه های پزشکی دانشگاه هامبورگ اشاره داشت که تا 1.500 یورو در ماه می‌تواند ارزش داشته باشد.

همچنین موسسات و بنیادهای گوناگونی نیز به عنوان ارائه دهنده کمک هزینه‌های تحصیلی به دانشجویان مشغول به تحصیل در آلمان وجود دارند که بسیاری از دانشجویان علوم پزشکی را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهند. از جمله این نهادها می‌توان به انجمن فردریش ابرت و موسسه ماکس پلانک اشاره داشت. برای بهره‌مندی از بورسیه‌های این موسسات، بایستی وب‌سایت آنها را به طور مداوم چک کرده و بعد از ارائه پوزیشن، درخواست پذیرش خود را ارسال نمود.

  • ۹۹/۰۱/۲۵
  • milad ja

تحصیل پزشکی در آلمان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی