بورسیه تحصیلی

معرفی بورسیه های تحصیلی

بورسیه تحصیلی

معرفی بورسیه های تحصیلی

معرفی بورسیه های تحصیلی

  • ۰
  • ۰

آزمون LSAT و معرفی کامل این آزمون ، ساختار آزمون LSAT ، هزینه شرکت در آزمون LSAT و نحوه ثبت نام در آزمون LSAT

آزمون اجرایی حقوق یا همان آزمون LSAT یک آزمون طراحی شده استاندارد به منظور بررسی استعداد فرد برای تحصیل در رشته حقوق است. این آزمون خود یک بخش کامل از فرآیند پذیرش در این رشته در آمریکا و کانادا و امتیازی جهت دریافت بورسیه تحصیلی از سایر کشورها است. به واقع گذراندن این آزمون برای دانشکده های حقوق که در آمریکا و  کانادا واقع شده اند، الزامی می باشد.

آزمون LSAT در سال ١٩۴٨ به عنوان یک روش استاندارد برای گزینش کاندیداهای متقاضی ورود به دانشکده های حقوق در آمریکای شمالی شناخته شد. این آزمون قبلا ۴ دفعه در سال برگزار می شد و از ابتدای سال ٢٠١٨، ۶دفعه در سال برگزار می شود؛ در ماه های:
ژانویه، مارس، ژوئن، جولای، سپتامبر و نوامبر

شورای پذیرش دانشکده حقوق (LSAC) مرجع رسمی برگزاری آزمون LSAT است

ساختار آزمون LSAT:

این آزمون برای سنجش مهارت های کلیدی مورد نیاز در دانشکده های حقوق طراحی شده است و مجموعه به مدت سه ساعت و نیم به طول می انجامد. بخش های مختلف این آزمون به شرح زیر هستند:

  • استدلال منطقی: ٣۵ دقیقه و تعداد سوال ٢۴-٢۶
  •  تفکر تحلیلی (بازی هوش و منطق): ٣۵ دقیقه و تعداد سوال ٢٢-٢۴
  •  درک مطلب: ٣۵دقیقه و تعداد سوال ٢۶-٢٨
  •  بخش آزمایشی: ٣۵ دقیقه و تعداد سوال ٢٢ تا ٢٨
  • بخش نوشتاری (رایتینگ): ٣۵دقیقه

استدلال منطقی:

این بخش که خود از دو قسمت تشکیل شده است، بخش بسیار مهمی از آزمون بوده و طراحی شده اند تا مهارت کاندیداها برای تحلیل استدلالات را بسنجند. هر قسمت از بخش استدلال منطقی بین ٢۴ تا ٢۶سوال دارد. قسمت نخست با یک استدلال کوتاه یا یک سری از حقایق آغاز می شود. در قسمت دیگرِ بخش تفکر منطقی لازم است تا نکات نهفته، نتایج دیگر، اشتباهات یا مسائل منطقی از قلم افتاده ،استدلالات موازی یا ادعاهایی که می تواند استدلال را قوی یا ضعیف کند، شناسایی شده و یادداشت شوند. بخش استدلال منطقی ۵٠ درصد کل نمره را شامل می شود.
توجه داشته باشید که در این بخش آنچه حائز اهمیت است، استدلال فلسفی و منطقی متقاضیان در ارتباط با یکسری از فروض است و تفکر محاسباتی و ذهن ریاضی در آن جایگاهی ندارد.

  • ۹۹/۰۱/۲۲
  • milad ja

آزمون LSAT

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی