بورسیه تحصیلی

معرفی بورسیه های تحصیلی

بورسیه تحصیلی

معرفی بورسیه های تحصیلی

معرفی بورسیه های تحصیلی

۵ مطلب در بهمن ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

گواهی تمکن مالی

گواهی تمکن مالی

  •  نیازی نیست مقدار پول موجود در حسابتان، مقدار خیلی بیشتری از آنچه که توسط دانشگاه تعیین شده است، باشد. اما برای اطمینان بهتر است که اندکی بیشتر باشد.
  • هرچند که اگر پول یک روز قبل از اخذ گواهی تمکن به حساب ریخته شود، مشکلی به وجود نمی آید، اما بهتر است که پول از 6 ماه قبل در حساب باشد تا نشانی از تمکن حقیقی مالی باشد. 
  • می توان از فردای روزی که گواهی را دریافت کرد، پول را از حساب خارج کرد، اما توصیه می شود که تا زمان صدور ویزا، ب مبلغ دست زده نشود.
  • معمولا بانک های خصوصی با بروکراسی اداری ساده تری اقدام به صدور گواهی تمکن می نمایند.
  • بسیاری از دانشگاه ها و سفارتخانه ها ارائه پرینت مبالغ ورودی و خروجی به حساب را الزامی نمی دانند.
  • گواهی تمکن مالی می تواند از حسابی کسی غیر از فرد متقاضی اخذ شود (مثلا پدر یا مادر)؛ در این صورت اما ارائه تعهدنامه محضری معمولا الزامی تلقی می شود. (همچنین سفارتخانه باید توجیه شود که چرا احیانا فردی غیر از پدر یا مادر شخص حاضر است که پشتوانه مالی متقاضی شود.)
  • توصیه می شود که گواهی تمکن مالی حتما از بانکی شناخته شده اخذ شود.
  • ارائه اسکن گواهی از طریق ایمیل به دانشگاه مورد نظر کفایت می کند.
  • مبلغ گواهی تمکن به میزان خرج پیش بینی شده در طی یک سال تحصیلی فرد متقاضی است. بنابراین، بسته به هزینه هایی مثل شهریه تحصیلی، مسکن، رفت و آمد و … مبلغ گواهی متغیر می شود. به طور مثال به طور میانگین گواهی تمکن حدود 15 هزار دلاری برای متقاضیان تحصیل در کشور کانادا و 8.500 یورویی برای متقاضیان تحصیل در کشور ایتالیا در نظر گرفته می شود. (توجه داشته باشید که کلیه دانشگاه ها  فرمی به اسم Financial Affidavit دارند که در آن مبلغ دقیق گواهی ذکر می شود.)
  • تاریخ اعتبار گواهی های تمکن بسته به دانشگاه مورد نظر متفاوت بوده و معمولا تا سقف شش ماه مورد قبول هستند.
  • توجه داشته باشید که تنها پول نقد برای ارائه گواهی تمکن مالی قابل قبول تلقی شده و مدارکی مثل سند خانه، خودرو و … نمی توانند جایگزین آن شوند!
  • خبر خوش اینکه افرادی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شده اند، به اندازه مبلغ همان بورسیه تحصیلی، از ارائه گواهی تمکن معاف می شوند. (فرضا اگر بورسیه تحصیلی 5 هزار یورویی به فرد تعلق گرفته و دانشگاه ارائه گواهی 9 هزار یورویی را الزامی ذکر کرده باشد، شخص ملزم به ارائه گواهی 4 هزار یورویی خواهد بود.) پس بدیهیه که اشخاص بهره مند از وضعیت ” فول فاند ” معاف از پرداخت هرگونه گواهی تمکن مالی ای می باشند!
  • milad ja
  • ۰
  • ۰

شرایط شرکت در آزمون یوس

آزمون یوس فقط برای کسانی است که مقطع دبیرستان یا پیش ­دانشگاهی خود را خارج از خاک ترکیه گذرانده­ اند و مردم ترکیه اجازه­ شرکت در این آزمون را ندارند.

افرادی که می­توانند در این آزمون شرکت کنند، باید شرایط ذیل را داشته باشند تا موفق به گذراندن این مرحله گردند:

  • متغاضیانی می توانند در این آزمون شرکت داشته باشند که در حال گذراندن سال آخر دبیرستان بوده و یا فارغ ­التحصیل شده باشند.
  • تنها اتباع خارجی می­توانند در این آزمون شرکت داشته باشند.
  • اتباع ساکن در ترکیه زمانی می­ توانند در این آزمون شرکت کنند که دوران دبیرستان خود را خارج از خاک ترکیه گذرانده­­ باشند.

کدام کشورها بیشترین آمار شرکت در این آزمون را دارند؟

به ترتیب کشورهای آسیایی مثل افغانستان، ایران، سوریه، و کشور اروپایی مانند آلمان، بلغارستان، قرقیزستان، و کشورهای قاره­ آفریقا از قبیل تانزانیا، کنیا، مالاوی و مصر دارای بیشترین شرکت کننده در این آزمون هستند.

سؤالات آزمون یوس

سؤالات این آزمون دارای سه مبحث هوش، ریاضی و هندسه است. آزمون یوس عموماَ دارای 80 سؤال است که 40 سؤال مختص هوش، 35 سؤال مختص ریاضی و 5 سؤال مربوط به هندسه است. برخی از دانشگاه­های برگزارگننده­ این آزمون، تعداد سؤالات­­شان از 80 سؤال عبور می­­ کند ولی این به معنای تخطی از قواعد و قوانین آزمون نیست.

زبان آزمون یوس

یکی از ویژگی­ های جالب این آزمون این است که داوطلب می­تواند به انتخاب خودش، زبان ترکی استامبولی، زبان انگلیسی یا هر زبان دیگر را برگزیند.

  • milad ja
  • ۰
  • ۰

هزینه ها، نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون GMAT

آزمون GMAT متاسفانه در ایران برگزار نمی شود و ساده ترین راه موجود برای داوطلبین، شرکت در یکی از حوزه های امتحانی این آزمون در کشورهای مجاور مثل قطر، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، امارات (دوبی و ابوظبی) و ترکیه (آنکارا و استانبول) می باشد.

در رابطه با ثبت نام در آزمون اما، درخواست کنندگان و متقاضیان شرکت در آزمون GMAT، باید ابتدا به سایت https://www.mba.com/exams/gmat مراجعه کرده، اکانت شخصی خود را ساخته و اقدام به تکمیل اطلاعات پروفایل خود کنند. بدین ترتیب که:

1- ورود به سایت www.mba.com

2- ورود به قسمت Register for the GMAT یا Take a GMAT Exam

3- پیدا کردن مرکز یا مراکز مورد نظر در لیست
در این رابطه اگر می خواهید مراکز نزدیک به کشور خود را ببینید در اولین قسمت که نوشته شده است Find the closest مقدار آن را به 20centers تغییر دهید تا لیست بهتری را به شما نمایش دهد. در صورتی که مرکز مورد نظر را نمایش نداد، کشور را عوض کنید. ضمن اینکه با انتخاب ایران، مراکز کشور ترکیه به شما نمایش داده نخواهد شد.برای دیدن مراکز ترکیه باید کشور را از ایران، به ترکیه تغییر دهید.

4- انتخاب تاریخ و ساعتی که مورد نظر متقاضی بوده و مرکز انتخابی نیز جای خالی دارد

5- دریافت برنامه GMATprep
در این صفحه از شما سوال می شود که به چه طریق می خواهید برنامه GMATprep را دریافت کنید. اگر ساکن ایران هستید، گزینه اول را انتخاب کنید و برنامه را به صورت download directly دریافت کنید.

6. انتخاب دانشگاهی (هایی) که قصد دارید نمره برای آنها ارسال شود
توجه داشته باشید که متقاضی می تواند پنج دانشگاه را جهت گزارش مستقیم نمره انتخاب کرده و با پرداخت دود 30 دلار اضافی دیگر به ازای هر دانشگاه، به لیست دانشگاه های دریافت کننده نمره آزمون اضافه کند. امکان لغو ارسال نمره به دانشگاهی که از قبل انتخاب شده نیز بلافاصله بعد از پایان آزمون، وجود دارد.

7- پرداخت مبلغ و دریافت رسید

8- تایید نهایی
در نهایت به شما اطلاعات کردیت کارت (نحوه پرداخت)، تاریخ ثبت نام و … نمایش داده خواهد شد و در صورتی که تایید کنید، هزینه آزمون کسر شده و ثبت نام شما نهایی میشود.

در رابطه با هزینه شرکت در آزمون GMAT نیز باید اشاره داشت که هزینه این آزمون برابر با ۲۸۵ دلار امریکا، ۲۵۰ یورو و ۲۲۵ پوند انگلیس می‌باشد. این هزینه با کارت های اعتباری ویزا /مستر کارت قابل پرداخت می‌باشد. قابل ذکر است که برای امتحان دادن در برخی از کشورها، متقاضیان باید مقدار مالیاتی بر اساس قانون آن کشور را بپردازند. البته، این مالیات علاوه بر هزینه اصلی محاسبه می گردد. مراکز برگزاری آزمون GMAT در اطراف ایران، بدون مالیات هستند.

  • milad ja
  • ۰
  • ۰

نگارش انگیزه نامه 

نوشتن انگیزه نامه یکی از بخش های مهم درخواست شما می باشد. در زیر برخی از نکات مفید و دستور العمل های مورد نیاز برای نوشتن یک انگیزه نامه عالی برای اخذ بورسیه تحصیلی را بیان می کنیم. این مراحل شامل فرآیندهای قبل از نوشتن نامه، در حین نوشتن نامه و فرآیند حیاتی بررسی کار خواهد بود.

سوالاتی که باید در انگیزه نامه خود به آنها پاسخ دهید؛ چرا بورسیه تحصیلی به جای شخص دیگری باید به شما داده شود؟

به طور کلی، دو سوال مهم وجود دارد که باید به آن پاسخ داده شود: چرا شما و چرا این بورسیه تحصیلی به درد هم می خورید؟ ایده بسیار خوبی است که قبل از نوشتن نامه انگیزشی خود، این گونه سوالات را در ذهن داشته باشید و به آنها پاسخ دهید. رسم نمودارهای عنکبوتی برای پاسخ گویی به این سوالات بسیار مناسب است زیرا شما می توانید موضوع اصلی را در وسط نمودار قرار دهید و جزئیات و استدلال هایی را که انجام می دهید، در اطراف ایده اصلی بگذارید. این کار به توانایی شما کمک میکند و به یک طرح کلی برای انجام کارهایتان تبدیل میشود.

فراموش نکنید که وب سایت های بورسیه تحصیلی (مثل همین وب سایت یعنی بورسیه پلاس!) را مدام چک کنید تا آگاه شوید که اساسا موقعیت های تحصیلی مختلف که بورسیه های متنوعی ارائه می دهند، چه انتظاراتی از دانشجویان دارند.

نوشتن نامه؛ مطلب شما باید مختصر باشد و حول محور موضوع قرار بگیرد.

هنگام نوشتن نامه، مطمئن باشید که متن نامه مرتبط با موضوع مورد نظر است و از موضوع اصلی پرت نمی شوید. سعی کنید که به خواننده نامه پاسخ قطعی خود را ندهید و فقط به بیان انگیزه خود بپردازید. همچنین توجه داشته باشید که اکثر سوالات به همان اندازه که ساده هستند، ممکن است دارای معنای اساسی باشند. هنگامی که شما پاسخ به این سوال را که چرا می خواهید در این رشته خاص مطالعه کنید را بدهید، باید طوری جواب سوال را بیان کنید که خواننده نامه واقعا بفهمد که شما بهترین نامزد برای دریافت این جایگاه هستید و اگر بورسیه تحصیلی به شما رسید چه کارهای مثبتی انجام خواهید داد.

همچنین شما باید مطمئن شوید که مقدمه ای که در نامه نوشته می شود، مربوط به معرفی خود شما است، زیرا مقدمه مهمترین بخش در نامه است و خواننده انتظار دارد نکات مهمی را در این بخش مطالعه کند. به یاد داشته باشید شما می دانید چه چیزهایی را می خواهید بیان کنید، ولی خواننده نامه هیچ دیدگاهی در این زمینه ندارد، پس در حین اینکه شما باید بیشترین جزییات را در نامه بیان کنید، از زیاده گویی پرهیز نمایید. مطمئن شوید امتیازاتی را که بیان می کنید مختصر، جامع و مفید است.

بدنه نامه؛ کلید اصلی برای شخص حرفه ای

شما باید از لحن نوشتاری نامه در متن آگاه باشید. بله، نامه در مورد شما است اما مخاطبان حرفه ای دارد. این مسئله ممکن است شما را به فکر چگونه خواندن و چگونه نوشتن نامه ببرد. به یاد داشته باشید که خواننده نامه شما را نمی شناسد و شما باید طوری خود را در نامه معرفی کنید که مورد قبول واقع شوید. یک معرفی حرفه ای و رسمی از خود، برگ برنده ای برای شما به حساب می رود. شاید به همین خاطر باشید که توصیه می شود نگارش انگیزه نامه را به افراد حرفه ای بسپارید!

چه چیزی کمک کننده است؟؛ واقعی و مثبت باشید!

این واقعا به شما کمک می کند که در حین نوشتن نامه خودتان باشید. به یاد داشته باشید که در مقابل بسیاری از کسانی که دنبال بورسیه تحصیلی هستند، شما باید کامل تر و با دانش تر باشید و این نکته را نشان دهید. در مورد آنچه که در نامه در حال نوشتن آن هستید، واقعی باشید؛ این ممکن است به شما در به اشتراک گذاشتن بخشی از زندگی خود با افراد دیگر کمک کند، زیرا این نامه بیان شخصیت شما است. شما می توانید مثال هایی را از جاهایی که مهارت های مربوطه را در آن کسب کرده اید و یا ویژگی های شخصی خود را دریافت نموده اید ارائه دهید.

هنگام ارائه مثال ها، از زیاده گویی بپرهیزید. کمیته های بورسیه تحصیلی به دانستن این که زندگی شما چقدر سخت بوده است علاقه مند نیستند بلکه تنها می خواهند بدانند در مقابل چالش ها چگونه با آنها روبه رو می شوید و چطور با آنها مقابله می کنید. اطمینان داشته باشید که خواننده حس نگرش مثبت نسبت به زندگی شما دارد؛ پس به هیچ وجه با دید منفی و اعتماد به نفس پایین انگیزه نامه خود را نگارش نکنید. شور و شوق و اینکه در طی انجام کاری برای تغییر دنیا هیجان زده می شوید، چیزی است که باعث می شود سازمان ها در مورد پول دادن به شما ترغیب شوند.

کار خود را چک کنید؛ اصلاح کردن فقط نگارشی و املایی نیست.

شما می توانید برای بهتر شدن انگیزه نامه خود از افراد بیشتری ایده بگیرید. آنها اشتباهات کوچکی را متوجه می شوند و این می تواند به شما ایده های تازه ای بدهد. توجه داشته باشید که بررسی املایی نامه خوب است اما تمامی اشتباه را در نامه حل نمی کند. از افراد توانا در این زمینه کمک بخواهید و از آنها بخواهید که نامه شما را بخوانند و از آنها بپرسید که آیا بیان موضوعات در نامه شما واضح است و اگر جایی نکته ایی مبهم وجود دارد آن را چگونه اصلاح کنید. توجه داشته باشید که ممکن است اشخاص دیگری نامه ای همانند نامه شما و بهتر از شما بنویسند و اگر چنین باشد می توانید با کمک گرفتن از آنها بخش مهمی از روند کار تحصیلی خود را که همان نوشتن نامه است با موفقیت طی کنید.

 

  • milad ja
  • ۰
  • ۰

بورسیه استانی ایتالیا چیست؟

بورسیه استانی ایتالیا، یک نوع کمک مالی جا افتاده در کشور ایتالیا است و دانشجویانی که قصد ادامه­ تحصیل در ایتالیا را دارند اما تهیه مخارج زندگی و تحصیل برای شان با دشواری همراه است، تعلق می گیرد. این بورسیه، شامل پرداخت هزینه­ ایاب و ذهاب، تغذیه، شهریه­ی ترمی و خوابگاه است.

این بورسیه به چه کسانی تعلق می گیرد؟

بورسیه استانی ایتالیا، به دانشجویانی اعطا می گردد که ابتدا در یکی از دانشگاه های دولتی ایتالیا در یکی از سه مقاطع تحصیلات تکمیلی و همچنین یکی از رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، پرستاری و رشته هایی ازین قبیل پذیرفته شود و سپس مدارکی از قبیل درآمد سالانه، تعداد افراد خانواده و ارزش اموال متلعق به خانواده دال بر عدم توانایی در پرداخت هزینه های تحصیلی و زندگی به دانشگاه ارسال نماید.

📷

شروط لازم برای اخذ بورسیه استانی ایتالیا

سه شرط لازم برای اخذ بورسیه استانی وجود دارد که دانشجو باید این شرایط را داشته باشد تا بتواند از این موقعیت کمک هزینه دانشجویی استفاده کند:

1- موقعیت مالی: برای اعطای بورسیه به دانشجویان توسط دانشگاه های دولتی، درآمد خانواده در یکی از دهک های مالی  قرار می گیرد و بر اساس میزان وضعیت مالی خانواده ها، کمک هزینه یا بورسیه تحصیلی اعطا می گردد. اگر وضعیت مالی متقاضی در دهک خوبی قرار بگیرد، بورسیه تحصیلی کاملی به فرد تعلق می گیرد و به ترتیب دهک ها مقدار کمک هزینه تحصیلی کاهش پیدا می کند.

2- داشتن شرایط سنی: دولت ایتالیا، برای اعطای بورسیه های تحصیلی خود به دانشجویان در هر یک از مقاطع تحصیلی، شرط سنی خاصی را گذاشته است. برای دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی، داشتن حداکثر سن 28 سال الزامی است و حداکثر سنی برا تحضیل در مقطع ارشد و دکتری، 30 سال است و برای گذراندن دوره های آموزشی و تحقیقات زیر نظر دانشگاه افراد حداکثر بایستی 40 سال سن داشته باشند.

3- داشتن مهارت زبانی: داشتن مهارت زبانی در گرایش تحصیلی مورد نظر، آخربن و مهم ترین شرط برای دربافت بورسیه استانی ایتالیا است. در برخی گرایش های تحصیلی، لازم است تا شما مهارت B2  زبانی ایتالیایی را داشته باشید تا بتوانید از بورسیه استانی ایتالیا استفاده کنید. همچنین تدریس برخی از رشته ها به زبان انگلیسی است؛ در این صورت دانشجو موظف است تا با تسلط بر زبان انگلیسی، واجد دریافت کمک هزینه تحصیلی شود.

  • milad ja