بورسیه تحصیلی

معرفی بورسیه های تحصیلی

بورسیه تحصیلی

معرفی بورسیه های تحصیلی

معرفی بورسیه های تحصیلی

  • ۰
  • ۰

شرایط شرکت در آزمون یوس

آزمون یوس فقط برای کسانی است که مقطع دبیرستان یا پیش ­دانشگاهی خود را خارج از خاک ترکیه گذرانده­ اند و مردم ترکیه اجازه­ شرکت در این آزمون را ندارند.

افرادی که می­توانند در این آزمون شرکت کنند، باید شرایط ذیل را داشته باشند تا موفق به گذراندن این مرحله گردند:

  • متغاضیانی می توانند در این آزمون شرکت داشته باشند که در حال گذراندن سال آخر دبیرستان بوده و یا فارغ ­التحصیل شده باشند.
  • تنها اتباع خارجی می­توانند در این آزمون شرکت داشته باشند.
  • اتباع ساکن در ترکیه زمانی می­ توانند در این آزمون شرکت کنند که دوران دبیرستان خود را خارج از خاک ترکیه گذرانده­­ باشند.

کدام کشورها بیشترین آمار شرکت در این آزمون را دارند؟

به ترتیب کشورهای آسیایی مثل افغانستان، ایران، سوریه، و کشور اروپایی مانند آلمان، بلغارستان، قرقیزستان، و کشورهای قاره­ آفریقا از قبیل تانزانیا، کنیا، مالاوی و مصر دارای بیشترین شرکت کننده در این آزمون هستند.

سؤالات آزمون یوس

سؤالات این آزمون دارای سه مبحث هوش، ریاضی و هندسه است. آزمون یوس عموماَ دارای 80 سؤال است که 40 سؤال مختص هوش، 35 سؤال مختص ریاضی و 5 سؤال مربوط به هندسه است. برخی از دانشگاه­های برگزارگننده­ این آزمون، تعداد سؤالات­­شان از 80 سؤال عبور می­­ کند ولی این به معنای تخطی از قواعد و قوانین آزمون نیست.

زبان آزمون یوس

یکی از ویژگی­ های جالب این آزمون این است که داوطلب می­تواند به انتخاب خودش، زبان ترکی استامبولی، زبان انگلیسی یا هر زبان دیگر را برگزیند.

  • ۹۸/۱۱/۱۵
  • milad ja

آزمون یوس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی