بورسیه تحصیلی

معرفی بورسیه های تحصیلی

بورسیه تحصیلی

معرفی بورسیه های تحصیلی

معرفی بورسیه های تحصیلی

  • ۰
  • ۰

بورسیه ترکیه

بورسیه ترکیه

بورسیه تحصیلی ترکیه، یک برنامه بورسیه بین‌المللی است که از طرف دولت ترکیه اهدا می‌شود. بورسیه اهدایی در این برنامه، برای دانش آموزان و دانشجویان مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری برای دوره تحصیلات تکمیلی می‌باشد. هدف این بورسیه، ارتقا فهم متقابل با کشورهای دیگر و همکاری در دانش جهانی با رویکرد مردم محوری است. برنامه بورسیه تحصیلات تکمیلی ترکیه شامل: بورسیه تحصیلی علم و فناوری علی کوشچو و بورسیه تحصیلی علوم اجتماعی ایبنی هالدون می‌شود.

علاقه‌مندان می‌بایست از واجد شرایط بودن خود جهت درخواست برنامه بورسیه، اطمینان حاصل کنند و همچنین مطمئن باشند که تمامی مدارک کامل شده خود را برای ثبت درخواست بورسیه ترکیه دارند. لازم به ذکر است، سن علاقه‌مندان، بسیار حایز اهمیت می‌باشد.
کشور ترکیه هر ساله این بورسیه را در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به تمام کشورها به جز اتباع ترکیه اهدا می‌کند. برای درخواست‌های برنامه مقطع لیسانس، کسب 70 درصد امتیاز لازم است. برای درخواست برنامه مقطع فوق لیسانس و دکتری، کسب 75 درصد امتیاز اجباری می‌باشد. برنامه‌های کالج‌های پزشکی نیازمند کسب 90 درصد امتیاز است. اگر فرد درخواست کننده شهروند ترکیه باشد یا قبلا شهروند آن بوده باشد، نمی‌تواند برای این برنامه اقدام کند. دانشجویانی که در ترکیه تحصیل می‌کنند، نمی‌توانند برای این بورسیه اقدام نمایند. دانشجویان انتخاب شده می‌بایست مدارکشان را هر زمان خواسته شد، نشان دهند.

دولت ترکیه تامین کننده هزینه‌های بورسیه تحصیلی

این برنامه بورسیه همانند بورسیه‌های سایر نقاط جهان شامل تامین تمامی هزینه‌های دانشجویان منتخب می‌شود که دولت ترکیه تامین کننده هزینه تحصیل و زندگی افراد منتخب است. البته نه تنها دولت پشتیبانی مالی را فراهم می‌کند بلکه با ارائه برنامه‌هایی اطمینان دانشجویان را برای آینده مد نظر قرار می‌دهد.

همان‌طور که اشاره شد، ترکیه تامین کننده تمام هزینه‌های تحصیلی است که به صورت اقساط به دانشجویان پرداخت می‌شود. کمک هزینه مسکن و بیمه درمانی، مسافرت (بلیط رفت و برگشت) و ویزا ازجمله این کمک‌های مالی است.

ترکیه همچنین مشتاق است که در طول این دوره تحصیلی به دانشجویان شایسته پاداش هم دهد که این شانس منحصربه‌فردی را برای بورسیه دوباره در بهترین دانشگاه‌های این کشور ایجاد می‌کند.

مهم‌ترین مزایای این راتبه

  • اسکان رایگان: اقامت دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه‌ها کاملا رایگان است. البته کسانی که تمایل به اقامت در مکان دیگری جز خوابگاه را دارند، باید هزینه را از جیب خود پرداخت نمایند.
  • عدم پرداخت شهریه: افراد پذیرفته شده در این بورسیه هیچ‌گونه شهریه‌ای به دانشگاه پرداخت نخواهند کرد.
  • بیمه درمانی: از زمانی که تحصیل دانشجو در ترکیه شروع شود، تمامی هزینه‌های درمانی وی تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار می‌گیرد. این مورد را می‌توانید جز یکی از مهم‌ترین خدمات تحصیل در این کشور لحاظ کنید.
  • هزینه سفر: بلیط ورود یا خروج دانشجو از ترکیه بر عهده دولت این کشور است. چنانچه دانشجو خودش بلیط را تهیه نماید؛ مبلغ به حساب آن استرداد می‌شود.

منبع سایت بورسیه پلاس: مقاله بورسیه ترکیه

  • ۹۹/۰۱/۰۱
  • milad ja

بورسیه ترکیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی