بورسیه تحصیلی

معرفی بورسیه های تحصیلی

بورسیه تحصیلی

معرفی بورسیه های تحصیلی

معرفی بورسیه های تحصیلی

  • ۰
  • ۰

آزمون GRE چیست؟

سیر تا پیاز آزمون GRE ؛ از ساختار و انواع مختلف آن تا شیوه نمره دهی و افرادی که به گذراندن آن ملزم هستند!

بدون شک این سوال برای شما پیش آمده است که آزمون GRE چیست و چرا برخی از کشورها و دانشگاه های مختلف جهان ارائه آن را الزامی می دانند. در مطلب زیر قصد داریم که شما را با سیر تا پیاز این آزمون آشنا کرده و ابهامات پیرامون آن را برطرف کنیم؛ با ما همراه باشید.

آزمون GRE چیست؟

موسسه برگزاری آزمون GRE یعنی ETS، این آزمون را چنین تعریف کرده است:

” هوشمندانه‌ترین راه برای ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی و مدارس کسب و کار “.

بدیهی است که این تعریف کلی بوده و اطلاعات چندانی در اختیار ما قرار نمی دهد و بهتر است با بیانی ساده تر آن را ارائه دهیم.

GRE مخفف Graduate Record Examinations است. در حقیقت این آزمون یک فیلتر ورود به تحصیلات تکمیلی است و در بسیاری از دانشگاه ها به خصوص آمریکا و کانادا، یکی از معیارهای اصلی سنجش و انتخاب دانشجوها همین آزمون GRE است. در واقع اکثر دانشگاه های کشورهای آمریکا و کانادا نمره این آزمون را به عنوان یکی از مدارک درخواست پذیرش در دوره های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد، دکتری و پست داک) ملاک قرار می دهند.

نکته قابل توجه اینکه افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته های حقوق و پزشکی را دارند، از گذراندن این آزمون معاف هستند و باید به ترتیب آزمون‌های LSAT و MCAT را بگذرانند. اما دانشجویان سایر رشته ها که قصد تحصیل در دانشگاه های آمریکای شمالی را دارند، ملزم هستند که نمره GRE خود را به دانشگاه مقصد ارائه دهند. مدارس و دپارتمان های کسب و کار نیز که در گذشته میل چندانی به پذیرش GRE نداشتند، کاهش شدیدی داشته و در حال حاضر می توان بیان کرد که این دانشکده ها نیز ارائه مدرک GRE را معتبر و لازم تلقی می کنند.

 

آزمون GRE

آزمون GRE از چه بخش هایی تشکیل شده و تفاوت آن با آیلتس و تافل چیست؟

تست GRE خود به دو نوع Subject و General تقسیم می‌شود:

آزمون GRE General:

آزمون اصلی که اساسا آن را به عنوان GRE می‌شناسیم، GRE General  است که هر هفته در موسسات گوناگون و شهرهای مختلف ایرانبه صورت منظم و کامپیوتری برگزار می‌شود.

آزمون GRE General ورقه‌ای شامل سه بخش می‌باشد:

1. Quantitative ( استدلال کمی و ریاضیات )
2 . Verbal ( استدلال کیفی و درک زبانی ) 
3 . Analytical Writing ( بخش نوشتاری تحلیلی )

– بخش استدلال کمی و ریاضیات:

  • بخش ریاضیات این آزمون از سوالات جبر، هندسه، تجزیه و تحلیل داده ها و حل مسائل تشکیل شده است. سوالات این قسمت نسبتا ساده و چیزی بیش از کتاب‌های دبیرستان نیست. شاید یک دانش آموز خوب سوم راهنمایی هم بتواند به راحتی به سوالات آن پاسخ دهد. نمره این بخش از 130 تا 170 می باشد و معمولا اکثر افرادی که در این آزمون شرکت می کنند این نمره را کسب می کنند.
  • پرسش های این بخش از دو سری سوال 25 تایی تشکیل شده و 35 دقیقه زمان برای پاسخگویی به هر بخش در نظر گرفته شده است.

– بخش استدلال کیفی و درک زبانی:

  • این قسمت همان بخشی است که دانشجویان آن را به عنوان تست زبان می‌شناسند و در واقع توانایی‌های تحلیل زبانی فرد را موردسنجش قرار می‌دهند که یک رشته فلسفی بسیار مهم در قرن بیستم میلادی می‌باشد. این بخش مجموعه‌ای از سوالات جاخالی باعنوان‌های Text Completion و Sentence Equivalence و همچنین بخش درک مطلب یا Reading Comprehension را شاملمی‌شود.
  • پرسش های این بخش شامل دو سری سؤال است که 5 گزینه ای بوده، نمره منفی نداشته و باید در 30 دقیقه پاسخ داده شوند. نمره این بخش نیز بین 130 تا 170 محاسبه می‌شود.

 

  • ۹۸/۰۵/۲۹
  • milad ja

GRE

آزمون GRE چیست؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی